Pubblicazioni sul tema dell’educazione alla cittadinanza globale ECG

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
Filter by Categories
Non categorizzato
Bourn, D. (2023)
Research in Global Learning: Methodologies for global citizenship and sustainable development education.
London , UCL Press
Giacomelli,E., Magnani, E., Musarò,P., Walker, S. (2023)
Crisi climatica, mobilità e giustizia sociale. Voci e storie dal Senegal.
Bologna, Derive Approdi
Musaro, P. & Parmiggiani,P. (2022)
Ospitalità mediatica. Le migrazioni nel discorso pubblico.
Milano, FrancoAngeli
Musarò,P., Papastergiadis, N., Peja, L. - (2022)
MIGRATIONS / MEDIATIONS. Promoting Transcultural Dialogue through Media, Arts and Culture..
Milano, vita e pensiero, pp. 156 . [curatela]
Tolomelli, A. (2021) Ed.
A. Boal, Metodo e pratica per un teatro politico. .
Roma: Dino Audino Editore, 2021, ISBN: 9788875274641, pp. 149.  
Massimiliano, Tarozzi, Douglas, Bourn (2023).
Pedagogy of Hope for Global Social Justice. Sustainable Futures for People and the Planet. London: Bloomsbury.
Arnove R.F., Torres, C.A., & Misiaszek, L.I.(Eds) (2022)
Comparative Education. The Dialectic of the Global and the Local, (5th edition).
Pennsylvania: Rowman & Littlefield Publishers
Fiorucci, M., Vaccarelli, A. (A c. Di). (2022)
Pedagogia e politica, in occasione dei 100 anni dalla nascita di Paulo Freire.
Pensa Multimedia Editore
Bourn, D. (2022)
Education for Social Change: Perspectives on Global Learning.
London: Bloomsbury Academic
Musarò, P., Moralli, P., Paltrinieri, R., Parmiggiani, P. (A c. Di). (2021)
Participation and Resistance through Arts and Culture.
Bologna, Studi Culturali, pp. 163-339. ISBN 978-88-15-29810-2.
(A c. di) Mariotti, M., & Tarozzi, M. (2021)
Turismo educativo: Cultura in movimento.
KOINÉ - Collana di Studi e Ricerche nelle Scienze umane e sociali, Bologna: Dipartimento di Scienze per la Qualità della Vita.
Sharma, N. (2020)
Value-creating global citizenship education for sustainable development: Strategies and approaches.
Cham: Palgrave Macmillan
Bourn, D. (Ed.). (2020)
The Bloomsbury Handbook of Global Education and Learning.
London: Bloomsbury Academic
Shultz, L., & Elfert, M. (2020)
UNESCO ASPnet Schools, Global Citizenship Education, and Conviviality as a Tool to Live Together on a Shared Planet.
In Global citizenship Education and teacher Education. New York: Routledge
Santerini, M. (2019)
Pedagogia socio-culturale.
Milano: Mondadori Università. isbn: 9788861847293
Tolomelli, A. (2019)
"Rimuovere gli ostacoli…" Per una pedagogia di frontiera.
Pisa, ETS
Sharma, N. (2018)
Value-creating global citizenship education: Engaging Gandhi, Makiguchi, and Ikeda as examples.
Cham: Palgrave Macmillan
Sant, E., Davis, I., , Pashby, K., Shultz, L. (2018)
Global Citizenship Education: A Critical Introduction to Key Concepts and Debates.
London: Bloomsbury
Shultz, L., & Pillay, T. (Eds). (2018)
Global Citizenship, Common Wealth and Uncommon Citizenship.
Rotterdam: Brill/Sense Publishers
Bocci, F., Catarci, M., Fiorucci, M. (a cura di) (2018)
L'inclusione educativa. Una ricerca sul ruolo dell'assistente specialistico nella scuola secondaria di II grado.
Roma:Roma Tre-Press
Segatto, B., Surian, A., Di Masi, D. (2018)
L’ingiusta distanza. I percorsi dei minori stranieri non accompagnati dall’accoglienza alla cittadinanza.
Milano: Franco Angeli