ECG Global Citizenship Education Publications
Musarò, P., Moralli, M. (2021)
What is the role of responsible tourism in building stronger and intercultural communities? Two case studies from Italy.
In: Cultural Sustainability, Tourism and Development, London: Routledge, pp. 21-35
Tarozzi, M. (2021)
Educating for global citizenship in diverse and unequal societies.
E. Bosio (Ed.). Conversations of Global Citizenship education. Perspectives on research, teaching, and learning in higher education. New York: Routledge, pp.89-102
Sharma, N. (2021)
Gandhi, value creation, and global education: Intercultural perspectives on education for citizenshipIn. Teaching and learning in higher education: The context of being, interculturality and new knowledge systems (pp. 237–247) .
Bingley: Emerald Publishing
Sharma, N. (2021, February 23)
From Buddha to Tagore and Gandhi: Value-creating curricula in India.
In Oxford Research Encyclopedia of Education. Oxford University Press
Bourn, D. (2021)
Global Skills and Global Citizenship Education. Conversations on Global Citizenship Education.
New York: Routledge. Chap 6
Torres, C.A. (2021)
Introduction by Carlos Alberto Torres. Education for Critical Consciousness.
London: Bloomsbury Academic
Battilani P.; Mariotti A. & Silvagni M.G. (2021)
I “paesaggi d’arte” come prodotto turistico fra co- costruzione e partecipazione pubblica I “paesaggi d’arte” come prodotto turistico fra co-costruzione e partecipazione pubblica. Il progetto RECOLOR. Oltre la convenzione. Pensare, studiare, costruire il paesaggio vent’anni dopo.
Firenze: Società di Studi Geografici, pp. 151 – 163
Battilani P., & Mariotti A. (2021)
Il turismo scolastico nel contesto di un patrimonio dissonante. Turismo Educativo: Cultura in Movimento.
Bologna, AlmaDL, pp. 137 - 160
Faggioli, R. Inguaggiato, C. (2021)
Global Education Digest Italian section, in ANGEL Global Education Digest 2020. London: Development Education Research Centre, UCL Institute of Education.
In ANGEL Global Education Digest 2020. (2021) London: Development Education Research Centre, UCL Institute of Education.
Tarozzi, M. (2021)
Educazione alla cittadinanza globale e Turismo responsabile. In Mariotti, A. & Tarozzi, M. (Eds.), Turismo educativo. Cultura in movimento.
Bologna: Università di Bologna repository, pp.34-49
Sharma, N. (2020)
Integrating Asian perspectives within the UNESCO-led discourse and practice of global citizenship education: Taking Gandhi and Ikeda as examples.
Bloomsbury handbook on global education and learning (pp. 90-102). London: Bloomsbury Academic
Loiodice, I. (2020)
Sostenibilità ambientale e sostenibilità sociale: due facce dello stesso sapere pedagogico.
In: Con-tato. Fare rete per la vita idee e pratiche di sviluppo sostenibile. vol. 1, p. 55-62
Loiodice, I. (2020)
Pedagogia delle differenze: cultura e formazione “contro” la violenza.
In Il ruolo dell’Università nella lotta contro la violenza di genere. Ricerca, didattica e sensibilizzazione pubblica per la prevenzione del fenomeno. vol. 1, p. 31-42, ISBN: 9788891910929
Loiodice, I. (2020)
La differenza come dispositivo pedagogico.
In Pedagogia in ricerca. Soggetti, contesti, metodi vol. 1, p. 1-13, ISBN: 978-88-6194-461-9
Musarò, P. (2020)
Atlas of Inclusion. Performing Arts, Intercultural Dialogue and Audience Development.
In Right to the City, Performing Arts and Migration, Milano, Franco Angeli, pp. 66-86
Milana, M., Klatt, G., & Vatrella, S. (Eds.) (2020)
Europe’s Lifelong Learning Markets, Governance and Policy – Using an Instruments Approach.
Cham, Switzerland: Palgrave Macmillan
Milana, M., & Sørensen, T.B. (2020)
Promoção da Cidadania Democrática através da Educação de Adultos Não-Formal: O caso da Dinamarca.
In S.Haddad, ed., Grundtvig e Freire: escolas populares na Dinamarca e no Brasil (pp. 196-128). São Paulo: Ação Educativa.
Tarozzi, M. (2020)
Exploring global citizenship teacher education across Europe: a comparative analysis of Austria, Czech Republic, Ireland and Italy. Daniel Schugurensky and Charl Wolhuter (Eds.), Global Citizenship Education in Teacher Education.
Theoretical and Practical Issues. London: Routledge.
Tarozzi, M. (2020)
Role of NGOs in global citizenship education. D. Bourn (Ed.), The Bloomsbury Handbook of Global Education and Learning.
London: Bloomsbury, pp. 133-148. DOI: 10.5040/9781350108769.0020
Loiodice, I. (2019)
Ripartire dall'infanzia per educare alla pace e ai diritti. Pace, diritti, libertà, ambiente.
Pace, diritti, libertà, ambiente. vol. 1, pp. 89-94
Fiorucci, M., Stillo, L. (2019)
La formazione interculturale degli insegnanti tra esperienze, saperi e ricerca sul campo Intercultural teacher training: experiences, knowledge and field research.
EducazioneInterculturale, 17 (1), pp. 7-21. Doi 10.14605/EI1621901