Pubblicazioni sul tema dell’educazione alla cittadinanza globale ECG
Bourn, D. & Soysal, N. edited by Thomas Walker, Khaled Tarabieh, Sherif Goubran, Gabrielle Machnik-Kekesi
Education for Sustainable Development as Part of the Initial Training of Teachers in the UK. In Sustainable Practices in Higher Education..
Palgrave Macmillan, 73-91.
Cappi, V., Musarò, P. (2022)
Awareness campaigns to deter migrants: a neoliberal industry for symbolic bordering, in: Refugee Externalisation Policies: Responsibility, Legitimacy and Accountability. .
London and New York, Routledge, 2022, pp. 171 - 188
Moralli, M., Musarò,P., (2023).
Culture as deconstruction and participation? Reflections from a field…in Transition. .
Cultural Change in Post-Migrant Societies, Berlin, Springer Cham, pp. 219 - 236
Tolomelli, A. (2021)
Prefazione in: Salinaro M., Temporanei Permanenti. Migranti e operatori dell'accoglienza: paradossi politici e traiettorie pedagogiche.
Foggia: Edizioni del Rosone, pp. 5-13.
Salinaro, M., e Tolomelli A. (2023)
L’ospite inatteso. Il lavoro dell’accoglienza tra competenze e contraddizioni, in: Riccio B. e Tarabusi F. (a cura di) INCONTRARE LE MIGRAZIONI. Spunti per l’accoglienza e inclusione di migranti, richiedenti asilo e rifugiati..
Città di castello (PG): Emil, ISBN: 978-88-6680-469-7 pp. 215-236.
Tarozzi, M. , E. Bosio (Ed.). (2021)
Educating for global citizenship in diverse and unequal societies in Conversations of Global Citizenship education. Perspectives on research, teaching, and learning in higher education. .
New York: Routledge, pp.89-102
Tarozzi, M. & Torres, C.A. in L.I. Misiaszek, R.F. Anrove & C.A. Torres (Eds.), Emergent Trends in Comparative Education.
Taking Global Citizenship Education Local: A Response to the Crisis of Multiculturalism, Democracy, and Citizenship. .
The Dialectic of the Global and the Local. 5th edition (77-94). Lanham, Maryland: Rowman & Littlefield.
Tarozzi, M. - (2023) in B. Riccio and F. Tarabusi (Eds.).
Intercultura e cittadinanza globale nei contesti migratori attuali .
Incontrare le migrazioni. Spunti per l’accoglienza e l’integrazione dei migranti, richiedenti asilo e rifugiati. Città di Castello: I libri di Emil, pp. 237-54
Tarozzi, M.,(2023) in M. Fabbri, M. Malavasi, A.Rosa, I.Vannini (Eds.) Sistemi educativi, orientamento, lavoro.
Pedagogia come filosofia del futuro. .
Lecce: Pensa Multimedia, pp.81-84
Milana, M., Sità, C. & Damini, M. (2023).
Dalla cittadinanza alla cittadinanza “attiva” e il ruolo dell’educazione civica. In M. Milana, P. Perillo, M. Muscarà, & F. Agrusti (a cura di), Il lavoro educativo per affrontare le fragilità individuali, istituzionali e sociali. Milano: Franco Angeli, pp. 39-60.
Musarò, P., Moralli, M. (2021)
What is the role of responsible tourism in building stronger and intercultural communities? Two case studies from Italy.
In: Cultural Sustainability, Tourism and Development, London: Routledge, pp. 21-35
Tarozzi, M. (2021)
Educating for global citizenship in diverse and unequal societies.
E. Bosio (Ed.). Conversations of Global Citizenship education. Perspectives on research, teaching, and learning in higher education. New York: Routledge, pp.89-102
Sharma, N. (2021)
Gandhi, value creation, and global education: Intercultural perspectives on education for citizenshipIn. Teaching and learning in higher education: The context of being, interculturality and new knowledge systems (pp. 237–247) .
Bingley: Emerald Publishing
Sharma, N. (2021, February 23)
From Buddha to Tagore and Gandhi: Value-creating curricula in India.
In Oxford Research Encyclopedia of Education. Oxford University Press
Bourn, D. (2021)
Global Skills and Global Citizenship Education. Conversations on Global Citizenship Education.
New York: Routledge. Chap 6
Torres, C.A. (2021)
Introduction by Carlos Alberto Torres. Education for Critical Consciousness.
London: Bloomsbury Academic
Battilani P.; Mariotti A. & Silvagni M.G. (2021)
I “paesaggi d’arte” come prodotto turistico fra co- costruzione e partecipazione pubblica I “paesaggi d’arte” come prodotto turistico fra co-costruzione e partecipazione pubblica. Il progetto RECOLOR. Oltre la convenzione. Pensare, studiare, costruire il paesaggio vent’anni dopo.
Firenze: Società di Studi Geografici, pp. 151 – 163
Battilani P., & Mariotti A. (2021)
Il turismo scolastico nel contesto di un patrimonio dissonante. Turismo Educativo: Cultura in Movimento.
Bologna, AlmaDL, pp. 137 - 160
Faggioli, R. Inguaggiato, C. (2021)
Global Education Digest Italian section, in ANGEL Global Education Digest 2020. London: Development Education Research Centre, UCL Institute of Education.
In ANGEL Global Education Digest 2020. (2021) London: Development Education Research Centre, UCL Institute of Education.
Tarozzi, M. (2021)
Educazione alla cittadinanza globale e Turismo responsabile. In Mariotti, A. & Tarozzi, M. (Eds.), Turismo educativo. Cultura in movimento.
Bologna: Università di Bologna repository, pp.34-49
Sharma, N. (2020)
Integrating Asian perspectives within the UNESCO-led discourse and practice of global citizenship education: Taking Gandhi and Ikeda as examples.
Bloomsbury handbook on global education and learning (pp. 90-102). London: Bloomsbury Academic