ECG Global Citizenship Education Publications
Rapanà, F., Milana, M., & Marzoli, R. (2021)
La collaborazione tra istituzioni scolastiche e territorio per la promozione dell’impegno civico e sociale.
Encyclopaideia, 25(60), 25-43
Milana, M., Tarozzi, M. (2021)
Rethinking adult learning and education as global citizenship education: A conceptual model with implications for policy, practice and further research.
International Journal of Development Education and Global Learning, 13 (1), 46–60
Faggioli, R. (2021)
Agency and embodied experience in Global Citizenship Education.
Pedagogia oggi, 19(2), 131-137
Bourn, D. (2020)
Global education and global development and skills.
Educar em Revista, 56(2), 279-295
Torres, C. A., & Bosio, E. (2020)
Critical Reflections on the Notion of Global Citizenship Education. A dialogue with Carlos Alberto Torres in relation to higher education in the United States.
Encyclopaideia, 24(56), 107–117
Milana, M., Klatt, G., & Tronca, L. (2020)
Towards a network governance of European lifelong learning: a structural analysis of Commission expert groups.
International Journal of Lifelong Education, 39(1): 31-47
Musarò, P., Moralli, M., Paltrinieri, Parmiggiani, P. (2019)
Atlas of Transitions. Arti performative e negoziazione della diversità.
Mondi Migranti, 2/2019, pp. 101-125
Musarò, P., Moralli, M. (2019)
De-Bordering Narratives on Tourism and Migration. A Participatory Action- Research on Two Innovative Italian Practice.
Italian Journal of Sociology of Education, 11(2), pp. 147-173
Fiorucci, M. (2019)
La pedagogia “popolare” di don Roberto Sardelli e l’esperienza della Scuola 725.
Studi Sulla Formazione/Open Journal of Education, 22(2), 229-236
Fiorucci, M., Puglielli, E. (2019)
Considerazioni sulle competenze interculturali degli insegnanti per una scuola inclusiva.
Nuova secondaria, XXXVI (10), pp. 99-103
Tarchi, C., Surian, A., & Daiute, C. (2019)
Assessing study abroad students’ intercultural sensitivity with narratives.
European Journal of Psychology of Education, 34 (4), 873-894
Surian, A. (2019)
Città educative: un alfabeto.
Rivista Italiana Transdisciplinare Di Studi Urbani, 3(6)
Tarozzi, M. & Mallon, B. (2019)
Educating teachers towards global citizenship: a comparative study in four European countries.
In London Review of Education. 17, n.2. pp.112-125
Santerini, M. (2018)
Educazione sostenibile e giustizia in educazione.
“Pedagogia oggi”, XVI, 1, pp.71-82
Musarò, P., Moralli, M. (2018)
A scena aperta. Il teatro come esperienza collettiva per ripensare le comunità.
In Sociologia della Comunicazione, vol. 56, 2018, pp. 82-102
Loiodice, I. (2018)
Investire pedagogicamente nel paradigma della sostenibilità.
Pedagogia oggi, pp. 105-114, ISSN: 1827-0824
Fiorucci, M. (2018)
Società e scuola inclusive per lo sviluppo sostenibile: il contributo della pedagogia interculturale.
Pedagogia Oggi, Rivista SIPED, XVI (1), pp 115-127
Mariotti A., & Biondi F. (2018)
Competitività regionale, nuove politiche turistiche e aggregazioni territoriali. Dalla scala europea a quella infraregionale.
Rivista trimestrale dell'Associazione per l'Economia della Cultura, 1-2/2018, 107-120
Battilani P., Bernini C., & Mariotti A. (2018)
How to cope with dissonant heritage: a way towards sustainable tourism development.
Journal of Sustainable Tourism, Vol 26 (8), 1417-1436
Tarozzi, M. & Inguaggiato, C. (2018)
Implementing GCED in EU primary schools: the role of ministries between coordinate and parallel action.
International Journal of Development Education and Global Learning, X,1.
Catarci, M., Rocchi, M. (2017)
The Inclusion of Unaccompanied Minors in Italy.
Education Sciences & Society, vol. 8, p. 109-126, Doi 10.3280/ess2-2017oa4841