Pubblicazioni

Pubblicazioni sul tema dell’educazione alla cittadinanza globale ECG

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
Filter by Categories
Non categorizzato
Tolomelli, A. (2023)
Antropocene vs tautologia. Quale ruolo per la pedagogia? In: CULTURA, PEDAGOGIA E SCENARI EDUCATIVI.
Vol. 1, 1/2023 supplemento, Lecce: PensaMultimedia
Antonelli F., Tolomelli A. - (2023)
Pedagogia critica: disfare e fare l’educazione nella contemporaneità in: CULTURA E SCENARI EDUCATIVI. .
Vol. 1, 2/2023, Lecce: PensaMultimedia, pp. 98-108. 
Salinaro, M., e Tolomelli A. (2023)
L’ospite inatteso. Il lavoro dell’accoglienza tra competenze e contraddizioni, in: Riccio B. e Tarabusi F. (a cura di) INCONTRARE LE MIGRAZIONI. Spunti per l’accoglienza e inclusione di migranti, richiedenti asilo e rifugiati..
Città di castello (PG): Emil, ISBN: 978-88-6680-469-7 pp. 215-236.
Tarozzi, M. , E. Bosio (Ed.). (2021)
Educating for global citizenship in diverse and unequal societies in  Conversations of Global Citizenship education. Perspectives on research, teaching, and learning in higher education. .
New York: Routledge, pp.89-102
Tarozzi, M. & Torres, C.A. in L.I. Misiaszek, R.F. Anrove & C.A. Torres (Eds.), Emergent Trends in Comparative Education.
Taking Global Citizenship Education Local: A Response to the Crisis of Multiculturalism, Democracy, and Citizenship. .
The Dialectic of the Global and the Local. 5th edition (77-94). Lanham, Maryland: Rowman & Littlefield.
Tarozzi, M. - (2023) in B. Riccio and F. Tarabusi (Eds.).
Intercultura e cittadinanza globale nei contesti migratori attuali .
Incontrare le migrazioni. Spunti per l’accoglienza e l’integrazione dei migranti, richiedenti asilo e rifugiati. Città di Castello: I libri di Emil, pp. 237-54
Tarozzi, M.,(2023) in M. Fabbri, M. Malavasi, A.Rosa, I.Vannini (Eds.) Sistemi educativi, orientamento, lavoro.
Pedagogia come filosofia del futuro. .
Lecce: Pensa Multimedia, pp.81-84
Milana, M., Tarozzi, M., (2021)
Rethinking adult learning and education as global citizenship education: A conceptual model with implications for policy, practice and further research. .
International Journal of Development Education and Global Learning, 13 (1), 46–60. 
Tarozzi, M., (2022).
Implementing global citizenship education policy: The bargaining process of NGOs in some European Countries. .
Journal of Global Education and Research, 6(1), 82-97.
Tarozzi, M., Milana, M., (2022)
“Reimagining our Futures Together”: Riparare le ingiustizie passate per ricostruire la scuola del futuro. .
Quaderni di pedagogia della scuola. 2 (2022/1), 7-16.
Tarozzi, M. (2023)
The Obsession with Measurement and Construction of Possible Futures in Education. .
Encyclopaideia. Journal of Phenomenology and Education. Vol.27 n.1S
Tarozzi, M. (2022)
I Futuri dell’educazione fra Pedagogia della Speranza e Strategie Anticipatorie. .
Rassegna di pedagogia, LXXX, 3-4. 257-270.
Tarozzi, M. (2023).
Tarozzi, M. (2023). Futures and Hope of Global Citizenship Education. In International Journal of Development Education and Global Learning. Vol. 15 (1).
Milana, M., Sità, C. & Damini, M. (2023).
Dalla cittadinanza alla cittadinanza “attiva” e il ruolo dell’educazione civica. In M. Milana, P. Perillo, M. Muscarà, & F. Agrusti (a cura di), Il lavoro educativo per affrontare le fragilità individuali, istituzionali e sociali. Milano: Franco Angeli, pp. 39-60.
Massimiliano, Tarozzi, Douglas, Bourn (2023).
Pedagogy of Hope for Global Social Justice. Sustainable Futures for People and the Planet. London: Bloomsbury.
Tarozzi, M. (2023)
Reinventing Freire in the Italian context. The case of his honorary degree at the University of Bologna. Globalisation, Societies and Education, 22(1), 41-52.
Arnove R.F., Torres, C.A., & Misiaszek, L.I.(Eds) (2022)
Comparative Education. The Dialectic of the Global and the Local, (5th edition).
Pennsylvania: Rowman & Littlefield Publishers
Bocci, F., Loiodice, I. (2022)
Professionalità esperte per l'insegnamento. Considerazioni e proposte.
Nuova secondaria, pp. 103-111, ISSN: 1828-4582
Fiorucci, M., Vaccarelli, A. (A c. Di). (2022)
Pedagogia e politica, in occasione dei 100 anni dalla nascita di Paulo Freire.
Pensa Multimedia Editore
Bourn, D. (2022)
Education for Social Change: Perspectives on Global Learning.
London: Bloomsbury Academic
Musarò, P., Moralli, M. (2021)
What is the role of responsible tourism in building stronger and intercultural communities? Two case studies from Italy.
In: Cultural Sustainability, Tourism and Development, London: Routledge, pp. 21-35